Uncategorized

Social Media Design Brief __Emilie France

My entity is a online overseas purchasing store runs by my friend Emilie in France,called Emilie France.

She started this online store one month ago.Her plan is to purchase goods in France for people living in china, before she returns to China at June,

on the resting one month May,I’ll design a social media campaign to help her achieve it.

And I’ll send my social media campaign design to Emilie , which means by the end of this month,i might be able to measure the effect of the social media campaign.

Because the target audience is people live in China,to be more specific is the female group age  18-45. So I’ll use Chinese social media APPs Wechat and Microblog to conduct the campaign.

Here are the things I’ll put on Wechat:

  • Recent discount information in France.
  • Customer’s purchasing experience at Emilie France.
  • A one-week interactive competition
  • Interaction post with audience
  • Emilie’s purchasing experience for other people

Here are the things I’ll put on Microblog:

  • Recent discount information in France.
  • Customer’s purchasing experience at Emilie France.
  • A one-week interactive competition
  • Interaction post with audience
  • Emilie’s purchasing experience  for other people
  • Videos/pictures about Emilie’s life in France

About the one-week interactive competition:

I’ll send out one post everyday with an ambigious sounds videos or pictures on it for one week.Those posts are about the same item,and the purpose of posting them is to ask audience to guess what it is.

By the end of the week,whoever finds out what it is gets a bottle of perfume and a box of macron as a reward.

also during this week,whoever reposed the posts, gets a free delivery for their purchasing.

The item would be something that popular within Chinese college student.

I’ll using word cloud(Tagxdo) /sound cloud/shooting technique to make them more creative and visually attractive to young people.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s